Az Oklahomai Mérgezésügyi Központ munkatársai évente több, mint 55000 megkeresésre adnak tanácsot.
Ezek közül két közelmúltbeli, erősen vicces eset:
- Óvodai dolgozó egydolláros boltban vett egy műanyag flakonban folyadékot, ami gyümölcslének nézett ki, és az illata is olyan volt. Nem sokkal később pici poharakban adagolta ki a gyerekeknek. Tisztítószer volt.
Hamar észrevette a hibát, elvette az italt a gyerekektől, és hívta a mérgezésügyi központot. Gyorsan jött is a segítség, szerencsére csak néhány gyereket kellett gyomorbántalmakkal kórházba vinni.
- Egy nő az extra erős ragasztót a szekrényben közel tárolta a szemcsepphez. Igen, valóban... Véletlen a ragasztót cseppentette a szemébe. A mérgezésügyi munkatársak arra kérték, hogy ne próbálja kinyitni a szemét. Kapott egy tapaszt rá, amitől néhány nap múlva feloldott a ragasztó és úgy ki tudta nyitni a szemét, hogy egyáltalán nem esett bántódása.
Lee McGoodwin, a központ igazgatója elmondta, hogy évente több, mint 55000 hívást kapnak, többek között orvosoktól, ápolóktól, de magánemberektől is. A gyors és hasznos indormációnak köszönhetően sok felesleges ambulanciai megkeresést elkerülnek, a hívások 80%-át az orvosi ügyelet meglátogatása nélkül kezelni tudják.
A teljes cikk a NewsOK weboldalán olvasható.
Utolsó kommentek